مجله روز

هر آنچه امروز باید بدانید.

مجله روز

هر آنچه امروز باید بدانید.

۲ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

کابینت ام دی اف

کابینت‌ ام دی اف ( mdf ) کوتاه شده کلمه  medium- density fibreboard با مفهوم تخته فیبر با چگالی متوسط است. در اصل این محصول از ذرات خرد شده چوب ساخته شده است و به وسیله رزین یا چسب در یک دستگاه فشرده شده و پس از آن تحت حرارت خشک می گردند. سپس به وسیله دستگاه های مخصوص به قطعات مناسب تقسیم بندی می شوند.

تفاوت کابینت آشپزخانه ام دی اف با کابینت های چوبی در این است که کابینت های ام دی اف از تکه های کوچک چوب و کابینت های چوبی از قطعات بزرگ چوب ساخته شده اند.

درست است که کابینت های ساخته شده از چوب خشک محکم تر هستند، اما شما با نصب کابینت MDF می توانید با قیمتی ارزان تر نسبت به نوع چوبی آن کابینتی به همان استحکام چوب داشته باشید. اما واقعا ام دی اف چیست؟ در ادامه به این سوال پاسخ می دهیم.

 

قیمت کابینت ام دی اف

برای خرید بهترین کابینت انزو می توانید به قسمت های مربوطه مراجعه نمایید.

مزایای کابینت ام دی اف

  • این نوع کابینت قابلیت ماشین کاری و ابزارخوری دارند.
  • لبه های این نوع کابینت ها کاملا صاف و یکدست می باشند.
  • روکش قرار گرفته بر روی این کابینت ها تمامی عیب های این محصول را می پوشاند.
  • این محصول در برابر فشرده سازی مقاومت بالایی از خود نشان می دهند.
  • ظاهر زیبا و ظرافت در طراحی از دیگر مزایای کابینت mdf به شمار می رود.
  • این کابینت ها در مقایسه با سایر کابینت ها قیمت مناسب تری دارند.
  • تمیز کردن کابینت ام دی اف کار بسیار آسانی است.
  • همچنین نصب کابینت mdf کار آسانی است.
  • تنوع رنگی این کابینت ها بالا بوده و به راحتی می توان آن را با دکوراسیون آشپزخانه هماهنگ کرد.

معایب کابینت mdf

بزرگ ترین ایرادی که می توان از کابینت های ام دی اف گرفت، قدرت جذب بالای آب در این نوع کابینت ها می باشد. با این که این محصول روکش می شود ولی بخش هایی که برش و ابزار خورده اند می توانند آب را جذب کنند.

بخش هایی که نزدیک به سینک است به دلیل ارتباط بیشتر با آب امکان جذب رطوبت و باد کردن را دارا می باشد. به همین دلیل متخصصین برای این که از این مشکل جلوگیری نمایند، جنس سینک را از پی وی سی انتخاب کرده تا قدرت جذب آب آن کمتر شود. همچنین برای جلوگیری از ورود آب به داخل کابینت ام دی اف می توان در بخش هایی از کابینت که نزدیک به سینک است، از چسب آکواریوم استفاده نمود.

از دیگر معایب آن، موج دار بودن آن ها می باشد که در صورتی که از ورق ام دی اف مرغوب در طراحی کابینت ها استفاده شود این مشکل قابل حل است.

برخی از کابینت های ام دی اف در صورت کشیدن جسم تیز بر روی آن دچار خط و خش می شوند به همین دلیل باید از روکش های مرغوب در طراحی این کابینت ها استفاده کرد.

تفاوت کابینت ممبران با کابینت ام دی اف چیست؟

کابینت ام دی اف از جمله مدل های پرطرفدار در بازار است. البته نیز طرفداران مخصوص به خود را دارد. در ادامه به بررسی تفاوت کابینت ممبران با کابینت ام دی اف خواهیم پرداخت. 

میزان درخشندگی در برخی از مدل های ممبران بیشتر از ام دی اف است. امکان اجرای طرح های پرکار بر روی کابینت ممبران وجود دارد. درحالیکه کابینت های ام دی اف فاقد این ویژگی هستند. از دیگر تفاوت های کابینت ممبران با ام دی اف، امکان آسیب دیدگی ناشی از رطوبت است. 

کابینت ام دی اف نسبت به ممبران از مقاومت کمتری در برابر رطوبت برخوردار است. قابلیت ابزارخوری ممبران نسبت به ام دی اف بیشتر بوده و امکان روسازی های مختلف در کابینت ام دی اف وجود دارد. حساسیت کابینت ممبران در برابر نور نسبت به کابینت ام دی اف بسیار بالاتر است.

کابینت ام دی اف از قیمت مناسب تری نسبت به ممبران برخوردار است. حساسیت به اجسام تیز در کابینت ام دی اف نسبت به ممبران بیشتر است. به علاوه، امکان تعمیر با همان رنگ و طرح قبلی در کابینت ام دی اف آسان تر از ممبران است. به طورکلی، هریک از این کابینت های از مزایا و معایبی برخوردار هستند. 

روکش کابینت ام دی اف

همانطور که اشاره شد کابینت های ام دی اف از تنوع بالایی در طرح و رنگ برخوردار هستند. در ادامه برخی از آن ها را بررسی می کنیم. 

روکش آکریلیک

آکریلیک یکی از انواع روکش های کابینت بوده و ظاهری براق دارد. این روکش از خاصیت انعطاف پذیری بالایی برخوردار است. روکش آکریلیک با اختلاف کمی از سطح براق تری نسبت به روکش های گلاس برخوردار است. 

روکش های گلاس

روکش های گلاس از جمله روکش های پرطرفدار در بازار است. کابینت های ام دی اف با روکش های گلاس، تنها از دربی با این روکش برخوردار هستند. این روکش نور آشپزخانه را افزایش داده و به عبارتی آن را منعکس می کند. 

روکش لمینیت

روکش لمنیت ساخته شده از لایه نازک کاغذی و پلاستیک رزین است. این روکش بر روی ام دی اف یا تخته های سه لایه ضد آب قرار می گیرد. میزان مقاومت این روکش بسیار بالا بوده و تنوع رنگی آن بالا است. لمینیت در انواع مات و براق ساخته شده و قیمت مناسبی دارد. 

روکش ملامینه

این روکش برای چسبانده شدن بر سطح ام دی اف به چسب نیاز نخواهد داشت. میزان مقاومت این روکش در برابر سایش و خراشیدگی نیز بسیار بالا است. قیمت آن نیز مناسب بوده و هزینه چندانی در پی نخواهد داشت. لبه کابینت هایی با این روکش به سادگی ماشین کاری می شوند. 

روکش پی وی سی یا ممبران

معمولا در ساخت کابینت های ام دی اف از روکش پی وی سی استفاده می شود. این روکش از مقاومت بالایی در برابر رطوبت، خش و حرارت برخوردار است. یکی از روکش های پرطرفدار و پرکاربرد وکیوم ممبران نام دارد. 

از دیگر انواع روکش های ام دی اف، چوب طبیعی و UV است. هریک از این روکش ها از مزایا و معایبی برخوردار هستند. به علاوه، قیمت هریک از آن ها تفاوت هایی با یکدیگر خواهند داشت. در نتیجه، در انتخاب هریک از آن ها به بودجه خود توجه کنید.

انواع کابینت آشپزخانه ام دی اف

در کارخانجات قطعات ام دی اف با استفاده از دستگاه cnc برش خورده و بر روی آن حکاکی و کنده کاری صورت می گیرد و پس از آن به وسیله دستگاه پرس وکیوم رنگ و یا روکش می شوند. روکش های قرار داده شده بر روی این محصول از جنس پی وی سی بوده و رنگ های آن براق و یا مات می باشد.

کابینت ام دی اف مات

به احتمال زیاد مدل کابینت ام دی اف مات را در نمونه دکوراسیون آشپزخانه ها مشاهده کرده اید. برای مات نمودن این کابینت ها از روکش و یا رنگ می توان استفاده کرد. رنگ بندی این نوع کابینت مات بسیار متنوع است و به راحتی می توانید با دیگر اجزای دیگر منزل خود ست کنید.

کابینت ام دی اف مات

کابینت mdf براق

این نوع ام دی اف براق هم مانند مدل مات آن می تواند به دو روش روکش شود. در هنگام روکش کردن یک سمت آن دارای روکش پلاستیکی براق و یک سمت آن ملامینه می شود.

بهترین مدل کابینت آشپزخانه کدام می باشد

کابینت ام دی اف ساده

امروزه آنچه که مردم برای طراحی کابینت آشپزخانه خود بیشتر می پسندند، مدل کابینت ام دی اف ساده یا کابینت ممبران ساده است. در طراحی و انتخاب کابینت آشپزخانه توجه به اجزای دیگر منزل اعم از رنگ  مبلمان، رنگ کاغد دیواری، رنگ پارکت و حتی رنگ پرده ها در زیبایی هر چه تمام تر خانه شما تاثیر گذار است.

مدل ساده از جمله محبوبترین مدل هایی است که قابلیت ست کردن با هر سبک دکوراسیون را دارد. ساده بودن طراحی کابینت بدون توجه به کم هزینه بودن دارای ویژگی های منحصر به فردی نیز می باشد از جمله ی آن ها  خلق ایده های کم هزینه و دوست داشتنی در آشپزخانه است.

زیباترین کابینت ام دی اف

کابینت های موجود در آشپزخانه نقش بسزایی در دکوراسیون ساختمان ایفا می کند. در هنگام طراحی دکوراسون ابتدا باید بودجه اولیه برای این کار را در نظر بگیرید و سپس مطابق با نوع دکوراسیون ساختمان، نوع کابینت ها را نیز انتخاب کرد. از آن جا که امروزه مردم به سوی کابینت های زیبا و مدرن روی آورده اند، کابینت‌ mdf بهترین گزینه برای ساختمان محسوب می شود. در هنگام خرید کابینت های ام دی اف باید تمامی جوانب از جمله رنگ دیوارها و کفپوش و رنگ دیگر عناصر موجود در ساختمان را نیز مورد توجه قرار دهید.

زیباترین کابینت ام دی اف

 برای این که خریدی با ضمانت بالا داشته باشید می توانید به قسمت های مربوطه مراجعه نمایید.

کابینت رنگ روشن ام دی اف

انتخاب رنگ کابینت ها یک چالش بزرگ است و رنگ انتخابی باید بر اساس سبک خانه و دکوراسیون آن انتخاب شود. از آن جا که بخش بزرگی از آشپزخانه شما را کابینت ها تشکیل می دهند، انتخاب رنگ آن بهتر است که با مشورت یک طراح دکوراسیون صورت گیرد.

در هنگام تصمیم گیری برای رنگ کابینت ها باید به نکات زیر توجه کنید:

  • برای نصب این نوع کابینت آشپزخانه های کوچوک بهتر است از مدل کابینت رنگ روشن ام دی اف سفارش دهید.
  • استفاده از کابینت ام دی اف رنگ تیره برای آشپزخانه ای که دارای نور طبیعی کم هستند، انتخاب درستی نیست و باعث کم نور شدن فضای آشپزخانه می شود.
  • در صورتی که وسواس زیادی بر روی تمیزی آشپزخانه دارید، رنگی را انتخاب کنید که کمتر آلودگی ها را نشان داده و راحت تر تمیز شود.

تخته MDF چیست؟

این تخته ها در واقع از الیاف چوب، رزین و موم ساخته شده است. وقتی از چوب های تولید شده به دست مهندسان صحبت می شود، قطعا MDF از جایگاه بالاتری نسبت به تخته های سه لایه برخوردار است. به همین دلیل تقریبا به اندازه چوب کاربرد های فراوان دارد.

بسیاری از افراد این تصور را دارند که چوب نسبت به MDF برتری دارد، اما باید بدانید که هر کدام از آن ها مزایا و معایب خاص خود را دارند و چه بسا در بعضی موارد MDF گزینه مناسب تری باشد.

قبل از بیان جنبه های مثبت و منفی ام دی اف لازم به ذکر است که این تخته ها دارای انواع مختلفی می باشند، که هر یک از آنها در موارد زیر با هم متفاوت هستند :

  • تراکم
  • اندازه
  • نوع چسب
  • میزان رطوبت
  • نوع چوب به کار رفته در آن ها
  • ضخامت

حتما بخوانید: کابینت آماده ارزان

نوع ضخیم تر و متراکم تر آنها معمولا ارزان تر هستند.

چرا برای آشپزخانه مان از کابینت ام دی اف استفاده کنیم؟

در منازل از چوب MDF بیشتر برای ساخت کابینت ها استفاده می شود. علت این انتخاب موارد زیر می باشد :

  • MDF مانند چوب معمولی در برابر تغییرات دما پیچ و تاب نمی خورد و این خاصیت را دارد، که در تغییرات دما منبسط و منقبض شود. به همین دلیل در برابر تغییرات رطوبت و دما بسیار مقاوم است.
  • کابینت MDF چون از ذرات بسیار ریز ساخته شده اند و مانند چوب ذرات درست در ساختار آن ها نیست بهتر رنگ آمیزی می شوند.
  • تخته های ام دی اف به دلیل ساختاری که دارند، برش پذیری و امکان مانور طراحی بیشتری بر روی آن ها وجود دارد.
  • برخی از انواع این تخته ها مخصوص مناطق مرطوب ساخته شده اند و می توانند رطوبت زیادی را تحمل کنند.
  • تخته های MDF در اندازه های بزرگ هم در دسترس هستند.
  • در آخر این تخته ها ارزان تر از چوب می باشند، در حالی که همان مقاومت را دارند و با نگهداری مناسب می توانند سال ها عمر کنند.
  • قابلیت احتراق آن ها بسیار کم است و برای محافظت در برابر آتش در خانه ها و مراکز تجاری بسیار مناسب هستند.

 

کابینت mdf

 

طراحی کابینت ام دی اف سفید مشکی

کابینت mdf سفید مشکی یکی از جذاب ترین و محبوب ترین نوع کابینت ها می باشد. ترکیب رنگ خنثی سفید در کنار رنگ مشکی هارمونی بسیار جالبی را ایجاد خواهد کرد. همچنین می توانید برای جذاب تر شدن دکوراسیون از وسایل کوچکی نظیر گلدان نیز استفاده کنید.

بهترین رنگ کابینت ام دی اف

در حال حاضر رنگ سفید و مشکی یکی از بهترین و محبوب ترین رنگ ها برای کابینت های آشپزخانه می باشد. ولی همچنان نمی توان رنگی را به عنوان بهترین رنگ نام برد زیرا از دید هر فرد بهترین رنگ ملاک خاصی دارد.

از آن جا که بیشتر فضای موجود در آشپزخانه با کابینت ها پوشیده می شود باید رنگ آن ها با رنگ دیگر اجزای آشپزخانه خصوصا دیوارها هماهنگ کرد. همچنین نکات زیادی برای انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه ها وجود دارد ;ه باید به صورت تخصصی بررسی شود به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که برای انتخاب رنگی مناسب برای آشپزخانه از یک متخصص کمک بگیرید.

کابینت ام دی اف آشپزخانه کوچک

برای خانه هایی که فضای آشپزخانه آن ها محدود می باشد بهتر است که از کابینت های روشن استفاده شود تا فضای آشپزخانه بزرگتر به نظر برسد. همچنین می توانید از رنگ های خنثی نیز برای این نوع آشپزخانه ها استفاده کرد. استفاده از رنگ های تیره برای آشپزخانه های کوچک باعث افت کیفیت دکوراسیون ساختمان شما می شود به همین دلیل انجام این کار توصیه نمی شود.

کابینت mdf کرم قهوه ای

رنگ های قهوه ای به دلیل نزدیکی به طبیعت باعث ایجاد حس آرامش می شود. برای شیک و جذاب شدن دکوراسیون آشپزخانه نباید رنگ کف و یا سقف آشپزخانه قهوه ای باشد زیرا خستگی چشم را به دنبال دارد. بهتر است در کنار کابینت ام دی اف کرم قهوه ای از رنگ های خنثی برای دیوار و کفپوش ها استفاده مشود.

کابینت mdf طرح چوب

کابینت های رنگ چوب اغلب رنگ قهوه ای تا کرم دارد و باعث ایجاد حس گرم و صمیمی در فضا خواهد شد. کابینت ام دی اف رنگ چوب از دیرباز مورد توجه مخاطبین بوده و سفارشات بالایی دارد. برای جذاب تر شدن این نوع کابینت ها بهتر است که رنگ دیوار و کف آشپزخانه را با رنگ کابینت ها هماهنگ کرد.

کابینت ام دی اف طرح چوب

کابینت ام دی اف سفید طلایی

کابینت های سفید طلایی یکی از جذاب ترین رنگ ها برای کابینت های آشپزخانه می باشند که امروزه بسیار محبوب و پرطرفدار شده است. برای جذاب تر شدن این نوع کابینت ها می توان رنگ طلایی موجود در آن را به صورت مات انتخاب کرد.

طراحی آشپزخانه کلاسیک با ام دی اف

آشپزخانه های کلاسیک علاوه بر زیبایی و جذابیت، آرامش خاصی نیز دارد. چوب ماده ای گرم و زنده است و به دلیل نزدیکی به طبیعت صمیمیت زیادی را در خانه ایجاد می کند. طراحی آشپزخانه کلاسیک با کابینت ام دی اف انتخابی کاملا هوشمندانه بوده و چشم انداز فوق العاده زیبایی را به آشپزخانه شما می بخشد.

تفاوت کابینت ایرانی با خارجی

تفاوت کابینت های ایرانی با خارجی در موج های موجود بر روی ورق ام دی اف است.  ام دی اف های خارجی فاقد موج بوده و از این رو کیفیت بالاتری دارند. البته این بدین معنا نیست که ام دی اف های خارجی موج ندارند به همین دلیل باید طراحی کابینت های خود را به افراد معتبر بسپارید تا از ام دی اف های خارجی باکیفیت برای ساخت کابینت های شما استفاده کنند.

همچنین در صورتی که قصد استفاده از ام دی اف ایرانی را دارید به کیفیت آن توجه کنید زیرا در صورتی که این محصول کیفیت بالایی نداشته باشند ممکن است در برابر نور آفتاب تغییر رنگ بدهند.

قیمت کابینت ام دی اف

ملاک های زیادی برای تعیین قیمت کابینت mdf وجود دارد که عواملی همچون جنس این نوع کابینت ، قیمت ساخت آن ، متریال های به کار رفته در آن، ابعاد کابینت ها ، رنگ و طرح آن و … باعث تغییر قیمت کابینت های ام دی اف می شود. با توجه به این که قرار است از کابینت ها در زمان های طولانی استفاده کنید باید کیفیت بالا و جنس مرغوبی داشته باشد به همین دلیل بهتر است که هزینه بیشتری برای آن کرده و محصولی باکیفیت را خریداری کنید.

جمع بندی

استفاده از کابینت ام دی اف بهترین گزینه برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه شما به شمار می رود. برای این که انتخاب درست و هوشمندانه ای داشته باشید بهتر است که از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید. ولی لازم به ذکر است که در هنگام انتخاب کابینت ها تنها ملاک را بر روی ظاهر کابینت ها قرار ندهید زیرا کابینت ها همواره در معرض آسیب می باشند به همین دلیل باید ابتدا کیفیت و سپس ظاهر این محصول را مورد توجه قرار دهید.

خدمات کابینت ام دی اف (mdf) جوزی

خدمات کابینت ام دی اف (mdf) جوزی

جوزی کابینت ارائه دهنده انواع خدمات به مشتریان می باشد. این شرکت خدمات خود را به صورت آنلاین نیز عرضه کرده و از تیم حرفه‌ای و مجرب برخوردار است. شرکت جوزی کابینت آمادگی خود را جهت ارائه هرگونه خدمات به مشتریان خود اعلام می کند. در ادامه برخی از خدمات این شرکت را بیان می کنیم. 

خدمات آماده سازی و نصب

جوزی کابینت، صفر تا صد مراحل آماده سازی کابینت شما را بر عهده می گیرد. پس از آماده سازی کابینت موردنظر، نوبت به مرحله نصب آن می رسد. نصب کابینت توسط این شرکت در مدت زمان کم صورت می گیرد. جوزی در نصب کابینت ها دقت بالایی را جهت جلوگیری از آسیب به کابینت‌ها به‌کار می گیرد.

استفاده از متریال به روز 

استفاده از متریال به روز برای کابینت ام دی اف

از دیگر خدمات کابینت mdf جوزی، استفاده از متریال به روز است. امروزه بسیاری از افراد علاقه مند به استفاده از متریال به روز هستند. جوزی نیز ارائه دهنده انواع کابینت‌های به‌روز بوده و افراد با تنوع بالایی در انتخاب کابینت مواجه خواهند شد. 

ارائه مشاوره 

 کابینت ام دی اف

یکی از بهترین خدمات کابینت mdf جوزی، ارائه مشاوره به مشتریان عزیز است. تیم مجرب جوزی با بررسی فضای آشپزخانه، دکوری مناسب برای آشپزخانه فراهم می کنند. از همین جهت طراحی کابینت با فضای آشپزخانه و منزل همخوانی خواهد داشت. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان جوزی کابینت در ارتباط باشید.  

  • روز با تو
  • ۰
  • ۰

در این مطلب اطلاعاتی راجع به وردپرس در اختیارتان قرار می دهیم امیدواریم ما را تا انتهای این مطلب همراهی نمایید اما ابتدای کار شما می بایست اطلاعاتی راجع وردپرس داشته باشید با ما همراه باشید.

وردپرس چیست؟

وردپرس یکی از بهترین سیستم های مدیریت محتوای متن باز می باشد که به وسیله ی آن می توانید به راحتی محتوای متنی فایل و عکس و ویدیو را با سرعت بالایی بارگذاری نمایید.

مطالب پیشنهادی: طراحی سایت شرکتی چگونه است؟

اما توجه داشته باشید همواره سیستم های مدیریت محتوا یا همان CMS های زیادی وجود دارد که به وسیله ی آن می توانیم وب سایت را مدیریت نماییم

مزایای استفاده از وردپرس

توجه داشته باشید که وردپرس یکی از بهترین سیستم های مدیریت محتوا می باشد که امروزه در سراسر جهان طرفداران بسیاری را با خود همراه کرده است.

استفاده از زبان برنامه نویسی PHP

وجود افزونه های فراوان و کاربردی

راحتی محیط کاربری

سرعت بالا

استاندارد بودن وردپرس

برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به قسمت طراحی سایت با وردپرس مراجعه نمایید.

  • روز با تو